Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Revistas
About
About the Journal
Políticas de sección
Editorial Team
Contact
Submissions
Current
Anteriores
Announcements
Indexaciones
Search
La Universidad
Register
Login
Home
/
Archives
/
No. 68 (2023): N° 68 | Enero-Abril (2023)
No. 68 (2023): N° 68 | Enero-Abril (2023)
Published:
2023-01-31
Editorial
Post-pandemic scientific dissemination
Lorena C. Espina-Romero
1-3
PDF (Español (España))
XML (Español (España))
EPUB (Español (España))
HTML (Español (España))
Artículos de Investigación
Contribution of Information and Communication Technologies (ICT) to minimize the dropout of university careers in technology
Yolfaris Naidit Fuertes Arroyo, Carlos Eduardo UC Ríos
4-36
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Impact of information technologies on acceleration of learning grade students in an English course
Juan Fernando Garzón Álvarez , Ana Pilar Monsalve Franco, Evelyn Zuleidy Valencia Valencia
37-62
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Assessment in the Spanish language area within the framework of institutional assessment systems
Adriana Milena Ríos-Agudelo, Aura María Castaño-Martínez, Hernán Darío Ramírez-Rendón, John Jairo Pérez-Vargas
63-93
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
The Assessment in the Physical Education class from the perceptions of high school students
Noelva Eliana Montoya Grisales, Enoc Valentín González Palacio, Luisa Fernanda Jaramillo Montoya, Cristian Pérez Vélez, Henry Hurtado Vélez
94-119
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Age-related hearing loss (ARHL) and linguistic processing in a group older adults colombian
Karina Sofia Lastre Meza, Estefany Lucia Consuegra Florez, Dariel Suarez Castillo
120-139
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Social relations and mental health of migrant mothers and children in Medellín, Colombia
Alexandra González-Mora, Maricelly Gómez-Vargas
140-167
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Valuing the simple and the familiar: the dramatic changes in the life trajectories of patients and health workers due to COVID-19
Hector Mauricio Rojas Betancur, Andrea Hernández Quirama
168-187
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Bibliometric analysis of the relationship between corporate responsibility and financial performance
Daniel Cardona Valencia, Erika Janeth Salazar Jiménez, Martha Cecilia Álvarez Osorio
188-216
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Artículos de Revisión
International e-invoicing research trends from 1979 to 2022
Alejandro Valencia-Arias, Camilo Andrés Echeverri Gutiérrez, Leidy Catalina Acosta Agudelo, Mauricio Stiven Echeverri Gutiérrez, Carlos Andrés Rodríguez Valencia
217-254
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
An analysis of the barriers of mathematical modelling in the educational practice of the elementary school teacher
José Luis Bossio Vélez, Zaida Margot Santa Ramírez , Carlos Mario Jaramillo López
255-285
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Towards a new conceptualization of musical literacy in the Mexican higher education
Rubén Carrillo, Javier Tarango
286-315
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Artículos de Reflexión
Polyamorous, Open, Dinks, LAT, Multicultural, Swinger couples as relational forms. Theoretical Update
Isabel Cristina Bernal Vélez, Manuela Rincón Puerta, Sara Hurtado Quintero, Laura Chaparro Loaiza
316-354
PDF (Español (España))
HTML (Español (España))
EPUB (Español (España))
XML (Español (España))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Información
Para autores
Para evaluadores